• Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
  • Vše o nákupu
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt
  • czk
    CZK
    EUR
  • Audioknihy
  • Kategorie

Žádné výsledky ...

Přihlásit se
Prázdný nákupní košík
Menu
  1. ProgresGuru.cz
  2. Blog
  3. Jak vytvořit obchodní plán

Jak vytvořit obchodní plán

Pokud nejste zrovna jasnovidcem, jsou jakékoliv dlouhodobé plány jen čirou fantazií. Do hry totiž vstupuje množství faktorů, které nemáme ve svých rukou: podmínky na trhu, konkurence, zákazníci, celkový stav hospodářství atd. Když si napíšete nějaký plán, připadá vám, že máte pod kontrolou něco, co vůbec pod kontrolou nemáte. Plánům bychom měli říkat "odhady", protože ničím jiným nejsou.

ProgresGuru.cz 27.1.2015

Když začnete obchodnímu plánu říkat obchodní odhad, finančnímu plánu finanční odhad a strategickému plánu strategický odhad, nemusíte si s nimi najednou dělat takové starosti. Najednou už za tolik stresu nestojí.

Když ale změníte odhady v plány, vstupujete do nebezpečného pásma. Plány umožňují minulosti řídit budoucnost. Jsou jako klapky na očích. "Tam směřujeme, protože ... no, protože jsme řekli, že tam směřujeme." A to je problém: plány si nerozumí s improvizací.

A vy musíte umět improvizovat. Musíte umět popadnout příležitost, která se najednou objeví. Občas si prostě říct: "Jdeme novým směrem, protože právě ten má dnes smysl."

Také časový rozsah dlouhodobých plánů bývá přehnaný. Nejvíce informací máme přece v okamžiku, kdy pracujeme, ne před tím. Kdy si ale sepisujeme plány? Většinou mnohem dřív, než vůbec začneme. A to je na velké rozhodnutí ten nejhorší čas.

Tím nechceme říct, že byste se budoucností neměli zabývat vůbec a že byste neměli přemýšlet, jak se poprat s novými překážkami. Určitě jde o velmi užitečné cvičení. Jenom si nemyslete, že si plány musíte psát, a nebuďte jimi posedlí. Když si napíšete nějaký velký plán, většinou se už na něj ani nepodíváte. Plány mající víc než několik málo stránek skončí zapadlé prachem v hlubinách kanceláře.

Vykašlete se na všechno odhadování. Rozhodněte se, co budete dělat příští týden, ne příští rok. Zjistěte, co je právě teď nejdůležitější, a udělejte to. Dělejte každé rozhodnutí přesně v okamžiku, kdy se potřebujete pustit do práce, a ne daleko dopředu. Mějte třeba hlavu v oblacích, ale nohama zůstaňte pevně na zemi.

Pracovat bez plánu vám může připadat znepokojivé. Ale držet se slepě plánu, který nemá nic společného s realitou , je mnohem horší.

Většina knížek o byznysu a podnikání vám nabízí pořád ty stejné, otřepané rady: Napište si podnikatelský plán, pozorujte konkurenci, najděte si investory, bla bla bla. Prvním pravidlem úspěšného podnikání je, že žádná pravidla neplatí. Potřebujete peníze? Nepotřebujete. Potřebujte moc pracovat? Vůbec ne. Je plán nezbytný? Ale kdepak.

Poslechněte si úplně jinou audioknihu o byznysu určenou pro různé typy lidí - od těch, kteří se nikdy neodvážili pustit do vlastního podnikání, až po ty, kdo už firmu založili a úspěšně ji provozují. Pro všechny, kdo hledají cestu, jak zvládat více, pracovat lépe a jak vyhrávat. Restart neříká, že ode dneška musí všichni podnikat podle této knihy, podle nových pravidel. Sděluje, že to jde i jinak než obvykle, a především, svými provokujícími prohlášeními vás nutí k tvořivému myšlení, k opuštění šablon a schémat.


Podobné články
Bažící mozek aneb jak vytvořit nové zvyky
Bažící mozek aneb jak vytvořit nové zvyky

Občas nemusí být úplně jednoduché říct svůj názor nahlas. A bývá to o to obtížnější, o co je náš názor odlišnější od názorů ostatních. A pokud ty obtíže zavčasu nepřekonáme, můžeme se jednou dostat do situace, kdy budeme žít se strachem mluvit sami za sebe, se strachem z odmítnutí. V tu chvíli se z nás stane hadrová panenka, která jen přitakává a souhlasí s názory svých kolegů a během porad se přiklání tu k jedné, tu ke druhé straně, podle toho, který mluvčí si v danou chvíli dokáže podmanit zasedací místnost. Začneme taky zapomínat na své vlastní potřeby. Ale jak zabránit, aby k tomu došlo?

Příběh o dívce, která ráda sbírala kameny
Příběh o dívce, která ráda sbírala kameny

Dejme tomu, že máme jednu kamarádku. Jmenuje se Jitka. Když byla malá, milovala kameny. Šíleně. Hledala je, sbírala, třídila podle tvaru, typu, velikosti, barvy. Už tehdy jsem si říkal, že se snad stane nějakou geoložkou, nebo tak něco. Už to vypadalo, že má Jitka jasný směr, ale pak se něco stalo…

Jak vznikl obor umělá inteligence a proč je jeho označení právě AI?  
Jak vznikl obor umělá inteligence a proč je jeho označení právě AI?  

Kdy začalo bádání nad umělou inteligencí a jak její název vznikl? Pojďme se pustit do historie o tomto zajímavém fenoménu dnešní doby, "čtvrtého věku".

Objevte, proč jsme první volbou v audioknihách o osobním rozvoji

success_logo

Aktuálně máme v nabídce

550 audioknih

Rozvojové audioknihy vydáváme již 12 let

Všechny nabízené tituly známe a pečlivě vybíráme

Tituly, které nás zaujmou nejvíce vydáváme pod vlastním nakladatelstvím

Máme vlastní Android a iOS aplikaci pro pohodlný poslech

Zaregistrujte se a ještě dnes získejte spoustu výhod

  • Přehledná virtuální polička
  • Pohodlný poslech přímo v aplikaci
  • Vybrané tituly zdarma
  • Slevy na bestsellery
  • Bonusy za každý nákup
  • Ukázky ke stažení zdarma
  • Jak nakupovat
  • Obchodní podmínky
  • Zásady ochrany soukromí
  • Kontakt
  • O nás
  • Blog
  • Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
Máte dotazy? Napište nám
  • audioknihy@progresguru.cz
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
ProgresGuru
  • GoPay
  • VISA
  • MasterCard
  • Master
  • Google-Play

2013-2025 ©

ProgresGuru - audioknihy pro váš rozvoj

Vytvořilo Peko Studio s.r.o.