• Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
  • Vše o nákupu
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt
  • czk
    CZK
    EUR
  • Audioknihy
  • Kategorie

Žádné výsledky ...

Přihlásit se
Prázdný nákupní košík
Menu
  1. ProgresGuru.cz
  2. Blog
  3. Jak se stáváme sami sebou?

Jak se stáváme sami sebou?

Jak jste se stali tím, kým jste? Možná jste se nad tím už párkrát zamýšleli a nakonec jste došli k tomu, že „takový už prostě jste.“ Ale třeba je to trochu jinak. Podobu osobnosti, kterou volíme pro určité situace velmi ovlivňují externí i interní faktory.

Todd Herman, Kateřina Roková 23.2.2022

Základní já 

Jedná se o prostor, kde existují různé možnosti. Je to vnitřní hluboké já, kde sídlí naše kreativní síly a čekají na to, až je aktivujeme. Jako lidské bytosti máme totiž neuvěřitelnou schopnost představivosti, kreativity a rozhodnosti, díky čemuž dokážeme věci měnit okamžitě. Základní já sídlí tam, kde jsou naše hluboké touhy, aspirace a sny. Pokud jste někdy váhali nad tím, jestli máte vykonat něco, co opravdu chcete, pak k vám nejspíš promlouvalo vaše základní já. Právě ono nás pobízí, abychom se pustili do akce a vrhli se do něčeho, co nás vzrušuje či takříkajíc nažhavuje. 

Je to také zdroj „vnitřní motivace“. Když jste se někdy snažili odpovědět si na otázku „proč právě dělám určitou věc“ nebo „proč mě tahle věc nenechává chladným“, ale nemohli jste najít správná slova, pak jste byli nejspíš vedeni vnitřní motivací. Jde o něco neuchopitelného. Něco, čeho se nemůžeme dotknout, podržet nebo to ukázat někomu jinému. Lidé mají celou sbírku vnitřních motivátorů. Mezi ty nejznámější můžeme zařadit růst či touhu zlepšovat se, objevovat nové věci, touhu v něčem excelovat či zažívat dobrodružství a uspokojení spojené s investovanou námahou a v neposlední řadě také lásku, touhu o něco či někoho pečovat. 

Vnitřní motivátory sdílíme se všemi lidmi a jsou podstatou našeho lidství. Problém ale vzniká tehdy, když uvedeme do zmatku všechny další vrstvy, které v sobě máme a které ovlivňují naše myšlení, emoce a chování. Proč se dostáváme do situací, které si neumíme logicky vysvětlit? Proč ve chvíli, kdy jsme v místnosti s určitými lidmi zarytě mlčíme, jsme nervózní a myšlenky přicházejí pomaleji? Proč nedokážeme přestat mluvit, když jednáme s potenciálním zákazníkem a naše slova jej ve výsledku odradí? Je to právě z toho důvodu, že podobu naší osobnosti, kterou v určité situaci podvědomě volíme ovlivňují externí i interní faktory, které se dají kategorizovat do čtyř vrstev. 

Čtyři vrstvy, které obklopují a utváří naše základní já

1. Vrstva: Hlavní motivátory tedy to, co nás motivuje nad rámec osobnosti 

Jedná se o vrstvu, ve které můžeme objevit to, co nás bytostně zajímá a s čím se hluboce ztotožňujeme. Tato vrstva nám dává pocit smysluplnosti a často to bývají věci, které nás definují. Váš základní pocit smysluplnosti se může vztahovat k rodině, komunitě, národu, náboženství, rase, genderové identitě, určité skupině lidí, myšlence nebo nějaké události. 

Jak už jistě tušíte, vrstva hlavních motivátorů vás může ovlivnit i negativním způsobem.

1.jpg

2. vrstva: Naše přesvědčení, aneb jak sami sebe definujeme a jak definujeme okolní svět

V této vrstvě se nacházejí naše postoje, přesvědčení, hodnoty, způsoby vnímání, zkušenosti a očekávání spojená s tím, jak vidíme sami sebe a jak vnímáme svět kolem vás.

2.jpg

3. vrstva: Akční vrstva a způsob našich projevů

Tato vrstva představuje naše dovednosti, kompetence a znalosti, které jsme se naučili a časem rozvinuli. Zde leží zdroj vašeho chování, vašeho jednání a reakcí, které se projevují na „hracím poli“ během rozhodujících okamžiků.

3.jpg

4. vrstva: Hrací pole a co se konkrétně odehrává

Čtvrtá a poslední vrstva přináší souvislosti. Je ovlivňována fyzickým okolím, omezeními, lidmi, místy a věcmi, se kterými jsme v interakci.

Všechny tyto vrstvy mají vliv na to, jak smýšlíme. Formují naše myšlení a cítění, ale i to, jak vidíme sami sebe v kontextu různých oblastí našeho života. 

4.jpg

Každá z těchto vrstev se utváří časem. Zajímá vás, jak vrstvy svého já využít a dosahovat lepších výsledků? Sáhněte po audioknize Alter ego efekt, která je s vámi dopodrobna probere a naučí vás je využívat ve svůj prospěch. Naučte se racionálně si uvědomit, jakou osobou byste měli být, abyste uspěli a dokázali situaci otočit ve svůj prospěch. 

Článek je inspirován audioknihou Alter ego efekt, ve které vám její autor, Todd Herman odhalí tajemství mnoha špičkových sportovců a manažerů. Pomůže vám vytvořit a ovládat své Alter ego. K tomu vám nabízí metodu, kterou podporují vědecké výzkumy a jejíž funkčnost vyzkoušely stovky a tisíce jeho klientů. Vy ji nyní můžete využít jako mimořádně účinný nástroj k vlastní proměně.


Audioknihy

Doporučujeme
Audiokniha Alter ego efekt - Todd Herman (Jan Faltýnek) | ProgresGuru
Todd Herman Alter ego efekt Jan Faltýnek
Produktivita
4.62
375 Kč
Podobné články
Třetí měsíc s audioknihou Poslání: Když se přestanete bát být sami sebou
Třetí měsíc s audioknihou Poslání: Když se přestanete bát být sami sebou

Víte, co je nejtěžší na hledání svého poslání? Není to najít odpověď – je to odvážit se ji skutečně žít. Po třech měsících s audioknihou Poslání si Katka, Míša a Radka uvědomily, že jejich cesta nekončí objevením toho, kdo jsou. Teprve začíná. Závěrečný měsíc jim totiž ukázal něco překvapivého: jejich poslání už žije, jen si ho dosud nedovolily plně přijmout. Co se stane, když se přestanete bát být sami sebou a začnete důvěřovat tomu, co ve vás už dávno je?

Jak dosáhnout vyšší produktivity
Jak dosáhnout vyšší produktivity

Ekonomika prošla v posledních desetiletích změnou. Velké společnosti, které nabízejí zaměstnání na celý život, ustoupily samostatnému podnikání a prostřídání několika zaměstnání v profesní kariéře. Ti, kdo v nové ekonomice uspěli, se umějí sami rozhodnout, jak trávit čas a kam investovat energii. Vědí, jak si stanovit cíle, zorganizovat plnění úkolů a vybrat si, do jakého projektu se pustí. Lidé, kteří se sami dokážou motivovat, vydělávají podle výzkumných studií více peněz než jejich vrstevníci, jsou šťastnější a spokojenější s rodinou, prací i životem.

Jak jazyk mění náš život, aneb síla slova hory přenáší
Jak jazyk mění náš život, aneb síla slova hory přenáší

Lidské řeči začínáme rozumět už jako velmi malí. Je to mnohem dříve, než nějaké slovo vůbec dokážeme vyslovit. Už asi osmiměsíční dítě začíná rozumět slovům a gestům, prvními slovy potěší rodiče kolem jednoho roku a o půl roku později jsou z toho již jednoduché věty. Slovní zásoba běžného předškoláka obsahuje kolem 2500 až 3000 slov, na kterých se v průběhu vzdělávání staví.

Objevte, proč jsme první volbou v audioknihách o osobním rozvoji

success_logo

Aktuálně máme v nabídce

545 audioknih

Rozvojové audioknihy vydáváme již 12 let

Všechny nabízené tituly známe a pečlivě vybíráme

Tituly, které nás zaujmou nejvíce vydáváme pod vlastním nakladatelstvím

Máme vlastní Android a iOS aplikaci pro pohodlný poslech

Zaregistrujte se a ještě dnes získejte spoustu výhod

  • Přehledná virtuální polička
  • Pohodlný poslech přímo v aplikaci
  • Vybrané tituly zdarma
  • Slevy na bestsellery
  • Bonusy za každý nákup
  • Ukázky ke stažení zdarma
  • Jak nakupovat
  • Obchodní podmínky
  • Zásady ochrany soukromí
  • Kontakt
  • O nás
  • Blog
  • Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
Máte dotazy? Napište nám
  • audioknihy@progresguru.cz
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
ProgresGuru
  • GoPay
  • VISA
  • MasterCard
  • Master
  • Google-Play

2013-2025 ©

ProgresGuru - audioknihy pro váš rozvoj

Vytvořilo Peko Studio s.r.o.