• Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
  • Vše o nákupu
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt
  • czk
    CZK
    EUR
  • Audioknihy
  • Kategorie

Žádné výsledky ...

Přihlásit se
Prázdný nákupní košík
Menu
  1. ProgresGuru.cz
  2. Blog
  3. 3 pravidla pro přežití ve světě financí

3 pravidla pro přežití ve světě financí

Umět zacházet s penězi není nutně otázka toho, co všechno víte. Důležité je, jak se chováte. A vštípit si správné vzorce chování ohledně peněz je občas zatraceně těžké. V audioknize Psychologie peněz vám Morgan Housel ukáže 20 krátkých pojednání, jak se ve veledůležitém tématu peněz vyznat.

Morgan Housel, Kateřina Roková 26.1.2023

Autor si stojí za tím, že v reálném světě financí se schopnost přežít projevuje pochopením tří pravidel, pojďme se na ně podívat.

1. Finanční nezranitelnost je daleko důležitější než vysoká návratnost

Proč? Nezranitelný člověk pravděpodobně dosáhne té nejvyšší návratnosti, protože vydrží dost dlouho na to, aby exponenciální růst ukázal, co umí.

Když během růstu cen na burze držíte hotové peníze, vypadáte konzervativně a také se tak cítíte, protože si bolestně uvědomujete, o kolik peněz přicházíte. Pokud vás ale to, že peníze máte uložení v bance, zachrání před prodáváním akcií během propadu jejich cen, skutečná návratnost v hotovosti může být mnohonásobně vyšší, protože se vyhnete špatně načasovanému prodeji akcií a můžete tak prospět svým celoživotním výnosům více, než desítkami šťastných tref.

Exponenciální růst nevyžaduje vysoké výnosy, stačí solidní výnosy, které trvají co nejdéle bez většího přerušení.

2. Plánování je důležité, ale nejdůležitější součástí každého plánu je to, co uděláte, když věci nepůjdou podle plánu

Znáte to staré rčení – chceš-li rozesmát pánaboha, prozraď mu své plány. Finanční a investiční plánování je důležité, protože si tak ověřujete, zda se vaše současné kroky drží v rozumném rámci. Jen málo plánů ale přežije střet s realitou. Pokud si promýšlíte výhled svých příjmů, míry úspor a tržby výnosů pro příštích dvacet let, nezapomeňte na všechny závažné událostí z posledních dvaceti let, které nikdo nečekal: 11. září, boom na trhu nemovitostí, finanční krize, koronavirus… Plán je zkrátka užitečný jen v takové míře, v jaké obstojí v konfrontaci s realitou.

Dobrý plán nad realitou nezavírá oči, nýbrž s tím počítá a nechává prostor pro odchylky. Musíme se smířit s tím, že výsledky se mohou pohybovat v širším intervalu. Kouzlo spočívá v tom, že čím větší manévrovací prostor máme, tím méně výjimečné výsledky postačují k tomu, abychom uspěli.  

3. Je zásadní být optimistou ohledně budoucnosti, ale zároveň přistupovat paranoidně ke všemu, co by ji mohlo zhatit

Rozumný optimismus je víra, že nám vývoj hraje do karet a že v průběhu času se vše vyvrbí tak, abychom nakonec dosáhli dobrého výsledku, i když to občas vypadá bledě. A to, že při své cestě zažijete i těžké chvilky je jisté. Každá cesta vedoucí do budoucnosti je a vždy bude lemovaná nástrahami, úspěch a nástrahy se zkrátka nevylučují. Důležité je uvědomit si, že něco může dlouhodobě uspět, i když je to krátkodobě fiasko.

Vidět věci černobíle je sice snazší než akceptovat nuance, bez krátkodobé paranoie se však neudržíte naživu dost dlouho na to, aby se mohl projevit váš dlouhodobý optimismus.


Audioknihy

Bestseller
Audiokniha Psychologie peněz - Morgan Housel (Jan Vondráček) | ProgresGuru
Morgan Housel Psychologie peněz Jan Vondráček
Osobní rozvoj
4.54
374 Kč
Podobné články
Nemusíte být zrovna copywriter, abyste si dokázali přepsat web
Nemusíte být zrovna copywriter, abyste si dokázali přepsat web

Pavel Šenkapoun, jeden ze špičkových českých copywriterů a brandistů, má za sebou pořádně dlouhou řádku úspěšných projektů, pravidelně publikuje a řídí svou agenturu nejlepsicopywriter.cz Divoké vody copywritingu brázdí s jistotou větrem ošlehaného korzára, a tak souhrn svých zkušeností vydal knižně. Audiokniha Copywriting pro samouky vás provede základními pravidly webového psaní a třeba díky ní vylepšíte své byznys texty.

Rozhýbejte své kreativní myšlení ještě dnes
Rozhýbejte své kreativní myšlení ještě dnes

Kreativita – skrytá síla, která dřímá v každém z nás. Jen ji probudit. Zapomeňte na mýtus o "vyvolených géniích". Vaše mysl je plná nevyužitých možností, čekajících na objevení. V dnešní době se kreativita může zdát jako nedostižný luxus, ale co když je to dovednost, kterou lze rozvíjet stejně jako fyzickou kondici? Máme pro vás připravený soubor technik, které odemknou vaše tvůrčí myšlení. A to nejlepší? S audioknihami můžete mít trenéra kreativity vždy po ruce – ať řídíte, běháte nebo vaříte. Jste připraveni rozhýbat své mozkové závity a vydat se na cestu za novými nápady? Pojďme společně objevit váš skrytý kreativní potenciál!

Jak vytvořit obchodní plán
Jak vytvořit obchodní plán

Pokud nejste zrovna jasnovidcem, jsou jakékoliv dlouhodobé plány jen čirou fantazií. Do hry totiž vstupuje množství faktorů, které nemáme ve svých rukou: podmínky na trhu, konkurence, zákazníci, celkový stav hospodářství atd. Když si napíšete nějaký plán, připadá vám, že máte pod kontrolou něco, co vůbec pod kontrolou nemáte. Plánům bychom měli říkat "odhady", protože ničím jiným nejsou.

Objevte, proč jsme první volbou v audioknihách o osobním rozvoji

success_logo

Aktuálně máme v nabídce

539 audioknih

Rozvojové audioknihy vydáváme již 12 let

Všechny nabízené tituly známe a pečlivě vybíráme

Tituly, které nás zaujmou nejvíce vydáváme pod vlastním nakladatelstvím

Máme vlastní Android a iOS aplikaci pro pohodlný poslech

Zaregistrujte se a ještě dnes získejte spoustu výhod

  • Přehledná virtuální polička
  • Pohodlný poslech přímo v aplikaci
  • Vybrané tituly zdarma
  • Slevy na bestsellery
  • Bonusy za každý nákup
  • Ukázky ke stažení zdarma
  • Jak nakupovat
  • Obchodní podmínky
  • Zásady ochrany soukromí
  • Kontakt
  • O nás
  • Blog
  • Dárkové poukazy
  • Mobilní aplikace
Máte dotazy? Napište nám
  • audioknihy@progresguru.cz
  • FaceBook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
ProgresGuru
  • GoPay
  • VISA
  • MasterCard
  • Master
  • Google-Play

2013-2025 ©

ProgresGuru - audioknihy pro váš rozvoj

Vytvořilo Peko Studio s.r.o.