Autor Dan Ariely
Interpret Gustav Bubník
Délka 7 hod 41 min
Velikost 523 MB
Typ Audiokniha kompletní
Formát MP3 ke stažení

Jak drahé je zdarma - Dan Ariely

Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí

349 Kč

Bez 10 % DPH 317,27 Kč

  • Autor:Dan Ariely
  • Interpret:Gustav Bubník
  • Délka:7 hod 41 min
  • Velikost:523 MB
  • Typ:Audiokniha kompletní
  • Formát:MP3 ke stažení
  • Vydavatel:ProgresGuru

Popis audioknihy

Proč se při rozhodování chováme iracionálně a jak to napravit?

Téměř žádný člověk se při rozhodnutích nechová racionálně a marketing toho umí perfektně využít: Kolikrát vás dostala nějaké akce 2 + 1 zdarma, nebo třeba neodolatelné povánoční výprodeje?

Peníze a cena ovlivňují naše myšlení, chování i společenskou morálku a je velmi obtížné určit, co je správné, co je trik a jak na to reagovat.

Jak se rozhodovat lépe a nesedat marketingu na lep

Audiokniha vám ukáže směr – cestu si musíte prošlápnout sami. Při rozhodování nás ovlivňuje mnoho faktorů: moře rozbouřených emocí, tradiční společenské zvyklosti i předsudky. K tomu si připočtěte obrovský marketingový tlak. Můžete mít tak trochu pocit, že hrajete pořád v „oslabení“.

Dan Ariely vám v audioknize ukáže na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, jak mít svá rozhodnutí pod kontrolou a rozhodovat se lépe.

Až vám příště přijde jedinečná exkluzivní nabídka, kterou využijete jenom do dnešní půlnoci, tak už vás to tak masírovat nebude.

Seznam kapitol

  • 00 Úvod
  • 01 Kapitola 1 - Jak je to s relativitou
  • 02 Kapitola 2 - Omyly a mýty kolem nabídky a poptávky
  • 03 Kapitola 3 - Jak drahé je zdarma
  • 04 Kapitola 4 - Kolik nás stojí společenské normy
  • 05 Kapitola 5 - Jak důležité je vzrušení
  • 06 Kapitola 6 - Proč tak rádi odkládáme práci
  • 07 Kapitola 7 - Jak drahé je vlastnictví
  • 08 Kapitola 8 - Nechte si otevřená zadní vrátka
  • 09 Kapitola 9 - Velká očekávání
  • 10 Kapitola 10 - Síla ceny
  • 11 Kapitola 11 - Cesta do hlubin našeho charakteru
  • 12 Kapitola 12 - Jak peníze cvičí s naším charakterem
  • 13 Kapitola 13 - Pivo a bezplatné obědy

Hodnocení

Fox

Nenechte se zmást názvem knihy. Je to úžasná kniha o marketingu. Vyslechl jsem jí už opakovaně. Žijeme své životy ve dvou dimenzích, prožíváme své životy v rovině osobní (morálka) a v rovině tržní. Ty se spolu nemohou míchat, nebo nastane problém. Jinak se v životních situacích rozhodujeme s chladnou hlavou a jinak při rozrušení (vzrušení). Velice zajímavé je, že cena léku má vliv na léčebný účinek. Kniha probírá proč funguje placebo. K... více

Verča

Jak drahé je zdarma je skvělá kniha, která vám ukáže trochu jiný pohled na vaše rozhodování. Autor vám vysvětlí, jak fungují v marketingu návnady, jak je propojen tržní svět a svět sociálních vazeb, jak vzrušení ovlivňuje naše rozhodování a spoustu dalších zajímavých věcí. Nejvíc se mi líbilo, že je vše podloženo experimenty a není to jen spousta pouček, které bych si ani nepamatovala a ani by mě pravděpodobně nebavilo je číst. Kniha je... více

Erika

Dalsia z knih vysvetlujucich ludske iracionalne a prave preto predvidatelne spravanie. Velmi pekne zosumarizovane rozne socialne experimenty, vysvetlujuce priklady z dennodennej praxe a mnoho poucnych zaverov. Kniha vhodna pre kazdeho, kto chce vediet viac o svojej motivacii a stratit tak vieru v slobodnu volu :) Lebo cim viac vieme o nastrahach reklamy a manipulacie, tym sme voci nej odolnejsi. Velmi pekna interpretacia vas nenecha na... více

Tomas

Nadpis je pomerne zavadzajuci kedze predstavuje len 1 kapitolu v knihe. Cize ked vas zaujimave odpoved len na tuto otazku tak sataci 4ta kapitola. Musime ale povedat ze aj ostatne kapitoly rozoberaju zaujimave temy jako napriklad "Jak Drahe je vlastnictvi" alebo "Jak dulezite je vzruseni" atd.. Nacitana je dobre, nemyslim si ze sa budete nudit.

Kilián

Dan Ariely je populární behaviorální ekonom izraelského původu, který v této knize představuje některé více či méně známé poznatky z oblasti psychologie rozhodování. Ukazuje řadu osvědčených triků prodejců a doplňuje vlastními experimenty a výzkumy na svých studentech (což přináší otázky jejich reliability). I přesto je pro mě tato kniha velkým přínosem a nutí mě k zamyšlení nad vlastním rozhodování. Doporučuji všem!

Maček

Našiel som odpovede na veľa svojich otázok. Hlavne prečo robím veci tak jak robím. O ľudskej mentalite a o tom ako sa nenechať oklamať. Super pokusy ktoré človeku otvoria oči že padol do spárov marketingu. Určite si ju obľúbite. Sebarozvoj je s touto knihou zaručený.

Aleš Velísek

Výborná záležitost a pro obchodníky a prodejce obecně určitě užitečná četba.

Róbert

Audio kniha je výborným spestrením. Príjemný hlas čítajúceho a ani nezbadáte, ako tých skoro 8 hodín rýchlo ubehlo. Veľmi zaujímava kniha, ktorá nám ukazuje ako ľahko sa necháme ovplyvniť. Čo všetko na nás vplýva pri rozhodovaní. Môžem ju iba odporučiť. Oplatí sa ju vypočuť aj viackrát, vždy si tam nájdete niečo nové. Jednoznačný môj favorit.

zlodejka_kníh

Audiokniha "Jak drahé je zdarma" u mňa na celej čiare zabodovala. Skvelý obsah, ktorým autor Dan Ariely odhalil pravdu o väčšine z nás a o tom, ako sme náchylní na dodatok ...a k tomu zdarma! Výborne načítaná Gustávom Bubníkom k tomu, to robí z tejto audioknihy môjho favorita. Kto ju nepočul, nečítal a stále podlieha dojmu, že jeho rozhodnutia sú racionálne a je imúnny voči reklame a marketingovým trikom, tomu ju určite odporúča... více

Spiderer

Užitečná kniha prozrazující co vše se kolem nás děje z hlediska marketingu, jak se rozhodujeme v okamžicích, kdy si to ani neuvědomujeme a jak výhodně vypadající nabídka nemusí být tím co jsme skutečně chtěli. Perfektní dabing, velmi dobře se poslouchá.

Mirku

Velice prinosne pro vsechny, kteri jeste nevnimaji hodnotu synchronnich okolnosti. Knihu je dulezite poslouchat opakovane s urcitym odstupem a zkusit najit ve svem zivote audiknihou popisovane situace.

Drak

Veľmi pútavo popísaná psychológie iracionálneho správania každého z nás v bežnom živote. Ani tí najlepší ľudia nie sú imúnny voči pokušeniu. Aj tí najslušnejší sa niekedy nechajú zviesť a privrú oči nad niečím nečestným. Kniha nám môže poradiť, kde sa vyvarovať chýb pri rozhodovaní v bežných životných situáciách. Dan Ariely zaujímavým spôsobom spája ekonómiu s psychológiou.

Sempri

Kniha je veľmi dobre spracovaná, má pútavé pribehy. Urcite doporučujem. Mne sa veľmi páčila. Určite vypočujem viackrát. Dá sa do života aplikovať, kdekoľvek kedykoľvek.

Vláďa Novotný

Sleva, zdarma, výprodej, dárek a další vábničky nás lákají na další nákup, který je jen málo kdy racionální (i když si to samozřejmě myslíme) a málo kdy potřebný. Nevěříte? Slovy Arielyho: Čemu dáte přednost? "Kávě za 60Kč s koláčem zdarma" nebo "Kávě s koláčem za 60 Kč"? Většina z Vás instinktivně zvolí první variantu, protože je tak nějak vnitřně lepší i když jsou samozřejmě obě nabídky stejné, ale naše nitro nám... více

Ladislav

Mne osobne dala táto audiokniha veľmi veľa. Dan Ariely v nej vďaka množstvu príkladov z praxe, respektíve vďaka reálnemu výskumu, vyvrátil domnienky o tom, že zákazník sa správa racionálne. Veľmi šikovne ukázal, že jeho zmýšľanie je práve naopak iracionálne a podvedome je schopný podľahnúť rôznym vplyvom. Unesený som bol hlavne z úvodnej časti knihy, veľmi sa mi páčili informácie napríklad o "cenovej kotve" - bolo toho rozhodne... více

Stano

Priznám sa, že som sa do počúvania púšťal opatrne... No po pár kapitolách som sa pristihol, ako čítanie zastavím, spracujem v mysli a príde veta..."ty, fakt je to ono...!" Odporúčam a určite je dobré jednotlivé "aha momenty" preniesť čo najskôr do osobného užívania...

Ladislav

Mne osobne dala táto audiokniha veľmi veľa. Dan Ariely v nej vďaka množstvu príkladov z praxe, respektíve vďaka reálnemu výskumu, vyvrátil domnienky o tom, že zákazník sa správa racionálne. Veľmi šikovne ukázal, že jeho zmýšľanie je práve naopak iracionálne a podvedome je schopný podľahnúť rôznym vplyvom. Unesený som bol hlavne z úvodnej časti knihy, veľmi sa mi páčili informácie napríklad o "cenovej kotve" - bolo toho rozhodne... více

Robo Držík

Ide o skvelú knihu ktorá ponuka zaujímavý a pútavý pohlaď na to ako našim nielen nákupným rozhodnutiam vládnu emócie. Racionálne rozhodnutia sú lem fikcia. Doporučujem

Audiokniha Jak Zaujmout hned na poprvé: Chip Heath, Dan Heath
0:00
0:00

Jak Zaujmout hned na poprvé

Chip Heath, Dan Heath

Čte: Tereza Richtrová

Audiokniha Jak na sítě: Eliška Vyhnánková, Michelle Losekoot
0:00
0:00

Jak na sítě

Eliška Vyhnánková, Michelle Losekoot

Čte: Tereza Dočkalová