299 Kč
Bez 10 % DPH 271,82 Kč
V několika částech své celosvětově úspěšné příručky seznamují posluchače s tím, co tvoří jádro informace, jak upoutat pozornost nečekaným zvratem, proč uvádět konkrétní fakta a jména jednotlivců, jak přesvědčit lidi, aby zprávě uvěřili, jak vyvolat emoce a vyprávět příběh, který si každý zapamatuje rozhodně lépe než suchou statistiku, poučku nebo zprávu plnou člověku nicneříkajících pojmů.
Někdo k tomu používá svou silnou autoritu. Ve většině případů si však pozornost nemůžeme vynutit, musíme ji upoutat. A to je mnohem obtížnější. Jak to tedy udělat, aby naše sdělení bylo jasné? Proč tedy některé nápady, myšlenky nebo informace zaujmou a jiné nikoliv? Zkuste si poslechnout tuto audioknihu a budete minimálně vědět, proč tomu tak je. V lepším případě naleznete inspiraci, nové nápady a naučíte se psát a prezentovat své myšlenky tak, aby nezapadly ale naopak zaujaly co největší počet lidí.
K vysvětlování svých myšlenek musíme používat výrazy, kterým lidé dobře rozumějí, kterými probudíme jejich emoce. Nepochopení těchto principů bývá důvodem, proč se obchodní komunikace ve výsledku často míjí účinkem. Zásadní prohlášení o vizích a působení společností, jejich strategiích a hlubším smyslu jejich činnosti jsou často tak nejasné a těžko uchopitelné, až zcela ztrácejí jakoukoli sdělovací hodnotu.
Nejde o to, zda někteří lidé jsou více tvořiví než ostatní. Mnozí se s tím už narodili. Takže je možné, že právě vy máte pocit, že nikdy nebudete hvězdou první velikosti při vytváření myšlenek, které zaujmou. Nicméně tato kniha vychází z předpokladu, že vytváření působivých myšlenek se lze naučit.
Francouzský pilot a spisovatel Antoine de Saint-Exupéry jednou vyslovil elegantní definici: „Návrhář ví, že dosáhl dokonalosti, nikoli v okamžiku, kdy už nelze nic přidat, ale v momentě, kdy už nelze nic ubrat.“ A tvůrce jednoduchých myšlenek by měl mířit ke stejnému cíli: měl by poznat, ve kterém okamžiku přestat s ubíráním, protože myšlenka by již začala ztrácet svou podstatu.
Naše sdělení mají být kompaktní, protože člověk je schopen pojmout a zapamatovat si naráz jen určité množství informací. Předpokládejme, že jsme našli jádro sdělení a máme příliš mnoho informací, které se nám nedaří seskupit ve výstižnou větu podobnou přísloví. Jak to množství informací převedeme do jediné věty? Na následujícím cvičení si ukážeme, jak je kompaktnost užitečná.
Některá přirovnání jsou tak užitečná, že nejen osvětlují nějaký pojem, ale dokonce vytvářejí prostor pro zcela nový způsob myšlení. Například metaforické přirovnání lidského mozku k počítači se v posledních padesáti letech stalo jednou z hlavních pomůcek v oboru kognitivní psychologie. Je mnohem jednodušší vysvětlit, jak pracuje počítač, než objasnit, jak pracuje mozek. Psychologové tedy často používají různé dobře známé a snadno pochopitelné funkce počítače – jako například různé druhy paměti či procesory – jako inspiraci při lokalizaci obdobných funkcí mozku.
Jedním z důležitých aspektů „teorie mezery“ je nutnost na mezeru upozornit dříve, než ji zaplníme. Máme totiž tendenci lidem rovnou sdělovat fakta, oni však musí nejprve zjistit, že ta fakta potřebují.
Kniha me zaujala především počtem inspirujicich příběhů než jejím samotným sdělením. Určitě nebude patřit mezi ty neinspirativnejsi ale mezi ty nejzapamatovatelnejsi určitě ano. Vlastně spíše rádi jak být zapamatovatelny, než jak být originální a působivý. Přesto 4 z 5 hvězd si určitě zaslouží.
Zopár rád z knihy už vyskúšaných, okrem toho, člověk sa naučí aj niečo o svojom vlastním vnímaní informácií. Určite odporúčam všetkým, ktorí pravidelne komunikujú s ľudmi a vážia si svoj vlastný čas.
Připojuji se k předchozím hodnocením této audioknihy. Je opravdu nabitá informacemi, které jsou srozumitelně podané. Pro mě zážitek z knihy umocňuje úžasný hlas Terezy Richtrové.
Dobre, dobre ... Myslim, ze pro kazdeho tvurce, ci obchodnika very good! Ale je potreba to slyset s odstupem casu znovu a znovu.
Super se poslouchá a skvele využitelné principy!
Jedna z nejlepsich knizek za poslednich 5 let. Fantasticky uzitecne pro kazdeho, kdo dela presentace, prodava, nebo potrebuje jinak zaujmout. Fantasticke.
Zajímavé, obohacující, velmi přínosné, výborně zvolený hlas.
Pokud si tuto audioknihu pustím znovu, tak přeskočím 2-3 první kapitoly. Jinak kniha jako taková je skvělá. Je v ní celá řada myšlenek, které se vyplatí poslechnout. Co za mne ubralo jednu hvězdu je interpretka, která tuto audioknihu čte. Nemám nic proti ní samotné, ale přijde mi to, jako kdyby to četl robot....Hodně mi to přípomínalo "uspávače hadů" ve škole. Kdybych při prvním poslechu nejel delší vzdálenost v autě a měl náhra... více
Tak zaujměte. Kniha Vám prozradí jak na to. Mám osobně rád bratry Heathovy, toto je audiokniha, která Vás naučí jak zaujmout hned napoprvé a zestruční Vaše nápady tak, aby byly dobře pochopitelné a hlavně srozumitelné. Tedy zaujmou hned napoprvé.
Keď prezentujeme, často sa snažíme zohľadniť všetky vedomosti, ktoré chceme obecenstvu odovzdať, že zabúdame pri prejave na jednoduché veci, ktoré majú najväčší vplyv; zameraním sa na jednu dôležitú vec, rozprávanie príbehov, hľadaním konkrétnych príkladov, ktoré zaujmu hlavu aj srdce a zjednodušia naše posolstvo. Odporúčam túto knihu pre každého, kto pravidelne stojí pred obecenstvom, kto predáva produkty a služby a kto chce viac zauja... více
Stručné a užitečné tipy, jak zaujmout v podnikání, zejména v marketingových textech. Občas nudnější dlouhé pasáže, ale jádro knihy je jednoduché a efektivně uchopitelné.
Osobně rád čtu non-fiction literatura podobná této knize, protože skloubit informace z výzkumu a "zaujmout na poprvé" se podaří málo komu. Vhodně zvolené příklady a kontext umožňuji myšlenkám popsaným v knize vyniknout a být nositelem nikoli pouhou informaci.
Tato kniha ukazuje, ako a preco ludia reaguju na rozne situacie, aby si zapamatali, alebo uvedomili silu prveho dojmu. Velmi zaujimave pribehy zo zivota. Kvalitna interpretacia, dobry zvuk. Velmi odporucam. Ja som si knihu velmi uzil a urcite ju budem pocut viackrat.
Kdo má rád Dana Arielyho, zamiluje si i pány Heathovi. Kniha je plná výborných příkladů podporujících jejich teorie. Vřele doporučuji!
Jednoduše skvěle!
Velmi kvalitní kniha, doporučuji
ak sa niekto pripravi podla tejto knihy na prezentaciu ci prednasku aby zaujal alebo predal svoj napad, myslienku ci produkt, tak ma uspech zaruceny.
Dobre, dobre ... Myslim, ze pro kazdeho tvurce, ci obchodnika very good! Ale je potreba to slyset s odstupem casu znovu a znovu.
Super kniha
Připojuji se k předchozím hodnocením této audioknihy. Je opravdu nabitá informacemi, které jsou srozumitelně podané. Pro mě zážitek z knihy umocňuje úžasný hlas Terezi Richtrové.