Jak drahé je zdarma - Dan Ariely

Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí

9 hodnocení
NOVINKA
  • Autor:Dan Ariely
  • Interpret:Gustav Bubník
  • Délka:7 hod 41 min
  • Velikost:523 MB
  • Typ:Audiokniha kompletní
  • Formát:MP3 ke stažení
  • Vydavatel:ProgresGuru

Popis audioknihy

Proč se při rozhodování chováme iracionálně a jak to napravit?

Téměř žádný člověk se při rozhodnutích nechová racionálně a marketing toho umí perfektně využít: Kolikrát vás dostala nějaké akce 2 + 1 zdarma, nebo třeba neodolatelné povánoční výprodeje?

Peníze a cena ovlivňují naše myšlení, chování i společenskou morálku a je velmi obtížné určit, co je správné, co je trik a jak na to reagovat.

Jak se rozhodovat lépe a nesedat marketingu na lep

Audiokniha vám ukáže směr – cestu si musíte prošlápnout sami. Při rozhodování nás ovlivňuje mnoho faktorů: moře rozbouřených emocí, tradiční společenské zvyklosti i předsudky. K tomu si připočtěte obrovský marketingový tlak. Můžete mít tak trochu pocit, že hrajete pořád v „oslabení“.

Dan Ariely vám v audioknize ukáže na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, jak mít svá rozhodnutí pod kontrolou a rozhodovat se lépe.

Až vám příště přijde jedinečná exkluzivní nabídka, kterou využijete jenom do dnešní půlnoci, tak už vás to tak masírovat nebude.

Seznam kapitol

  • 00 Úvod
  • 01 Kapitola 1 - Jak je to s relativitou
  • 02 Kapitola 2 - Omyly a mýty kolem nabídky a poptávky
  • 03 Kapitola 3 - Jak drahé je zdarma
  • 04 Kapitola 4 - Kolik nás stojí společenské normy
  • 05 Kapitola 5 - Jak důležité je vzrušení
  • 06 Kapitola 6 - Proč tak rádi odkládáme práci
  • 07 Kapitola 7 - Jak drahé je vlastnictví
  • 08 Kapitola 8 - Nechte si otevřená zadní vrátka
  • 09 Kapitola 9 - Velká očekávání
  • 10 Kapitola 10 - Síla ceny
  • 11 Kapitola 11 - Cesta do hlubin našeho charakteru
  • 12 Kapitola 12 - Jak peníze cvičí s naším charakterem
  • 13 Kapitola 13 - Pivo a bezplatné obědy

Hodnocení

Spiderer

Užitečná kniha prozrazující co vše se kolem nás děje z hlediska marketingu, jak se rozhodujeme v okamžicích, kdy si to ani neuvědomujeme a jak výhodně vypadající nabídka nemusí být tím co jsme skutečně chtěli. Perfektní dabing, velmi dobře se poslouchá.

Mirku

Velice prinosne pro vsechny, kteri jeste nevnimaji hodnotu synchronnich okolnosti. Knihu je dulezite poslouchat opakovane s urcitym odstupem a zkusit najit ve svem zivote audiknihou popisovane situace.

Drak

Veľmi pútavo popísaná psychológie iracionálneho správania každého z nás v bežnom živote. Ani tí najlepší ľudia nie sú imúnny voči pokušeniu. Aj tí najslušnejší sa niekedy nechajú zviesť a privrú oči nad niečím nečestným. Kniha nám môže poradiť, kde sa vyvarovať chýb pri rozhodovaní v bežných životných situáciách. Dan Ariely zaujímavým spôsobom spája ekonómiu s psychológiou.

Sempri

Kniha je veľmi dobre spracovaná, má pútavé pribehy. Urcite doporučujem. Mne sa veľmi páčila. Určite vypočujem viackrát. Dá sa do života aplikovať, kdekoľvek kedykoľvek.

Vláďa Novotný

Sleva, zdarma, výprodej, dárek a další vábničky nás lákají na další nákup, který je jen málo kdy racionální (i když si to samozřejmě myslíme) a málo kdy potřebný. Nevěříte? Slovy Arielyho: Čemu dáte přednost? "Kávě za 60Kč s koláčem zdarma" nebo "Kávě s koláčem za 60 Kč"? Většina z Vás instinktivně zvolí první variantu, protože je tak nějak vnitřně lepší i když jsou samozřejmě obě nabídky stejné, ale naše nitro nám... více

Ladislav

Mne osobne dala táto audiokniha veľmi veľa. Dan Ariely v nej vďaka množstvu príkladov z praxe, respektíve vďaka reálnemu výskumu, vyvrátil domnienky o tom, že zákazník sa správa racionálne. Veľmi šikovne ukázal, že jeho zmýšľanie je práve naopak iracionálne a podvedome je schopný podľahnúť rôznym vplyvom. Unesený som bol hlavne z úvodnej časti knihy, veľmi sa mi páčili informácie napríklad o "cenovej kotve" - bolo toho rozhodne... více

Stano

Priznám sa, že som sa do počúvania púšťal opatrne... No po pár kapitolách som sa pristihol, ako čítanie zastavím, spracujem v mysli a príde veta..."ty, fakt je to ono...!" Odporúčam a určite je dobré jednotlivé "aha momenty" preniesť čo najskôr do osobného užívania...

Ladislav

Mne osobne dala táto audiokniha veľmi veľa. Dan Ariely v nej vďaka množstvu príkladov z praxe, respektíve vďaka reálnemu výskumu, vyvrátil domnienky o tom, že zákazník sa správa racionálne. Veľmi šikovne ukázal, že jeho zmýšľanie je práve naopak iracionálne a podvedome je schopný podľahnúť rôznym vplyvom. Unesený som bol hlavne z úvodnej časti knihy, veľmi sa mi páčili informácie napríklad o "cenovej kotve" - bolo toho rozhodne... více

Robo Držík

Ide o skvelú knihu ktorá ponuka zaujímavý a pútavý pohlaď na to ako našim nielen nákupným rozhodnutiam vládnu emócie. Racionálne rozhodnutia sú lem fikcia. Doporučujem

Audiokniha Jak Zaujmout hned na poprvé: Chip Heath, Dan Heath
0:00
0:00

Jak Zaujmout hned na poprvé

Chip Heath, Dan Heath

Čte: Tereza Richtrová