Jak Zaujmout hned na poprvé - Chip Heath, Dan Heath

Proč některé nápady okamžitě upoutají a jiné zapadnou

běžná cena

369 Kč

339 Kč

  • Autor:Chip Heath, Dan Heath
  • Interpret:Tereza Richtrová
  • Délka:8 hod 41min
  • Velikost:553 MB
  • Typ:Audiokniha kompletní
  • Formát:MP3 ke stažení
  • Vydavatel:ProgresGuru

Popis audioknihy

Autoři zábavnou formou a pomocí nepřeberného množství příkladů z praxe dokumentují, jaké náležitosti musí prezentace myšlenky splňovat.

V několika částech své celosvětově úspěšné příručky seznamují posluchače s tím, co tvoří jádro informace, jak upoutat pozornost nečekaným zvratem, proč uvádět konkrétní fakta a jména jednotlivců, jak přesvědčit lidi, aby zprávě uvěřili, jak vyvolat emoce a vyprávět příběh, který si každý zapamatuje rozhodně lépe než suchou statistiku, poučku nebo zprávu plnou člověku nicneříkajících pojmů. 

Vaším prvním úkolem při komunikaci je získání pozornosti.

Někdo k tomu používá svou silnou autoritu. Ve většině případů si však pozornost nemůžeme vynutit, musíme ji upoutat. A to je mnohem obtížnější. Jak to tedy udělat, aby naše sdělení bylo jasné? Proč tedy některé nápady, myšlenky nebo informace zaujmou a jiné nikoliv? Zkuste si poslechnout tuto audioknihu a budete minimálně vědět, proč tomu tak je. V lepším případě naleznete inspiraci, nové nápady a naučíte se psát a prezentovat své myšlenky tak, aby nezapadly ale naopak zaujaly co největší počet lidí.

Z audioknihy:

K vysvětlování svých myšlenek musíme používat výrazy, kterým lidé dobře rozumějí, kterými probudíme jejich emoce. Nepochopení těchto principů bývá důvodem, proč se obchodní komunikace ve výsledku často míjí účinkem. Zásadní prohlášení o vizích a působení společností, jejich strategiích a hlubším smyslu jejich činnosti jsou často tak nejasné a těžko uchopitelné, až zcela ztrácejí jakoukoli sdělovací hodnotu.

Nejde o to, zda někteří lidé jsou více tvořiví než ostatní. Mnozí se s tím už narodili. Takže je možné, že právě vy máte pocit, že nikdy nebudete hvězdou první velikosti při vytváření myšlenek, které zaujmou. Nicméně tato kniha vychází z předpokladu, že vytváření působivých myšlenek se lze naučit.

Francouzský pilot a spisovatel Antoine de Saint-Exupéry jednou vyslovil elegantní definici: „Návrhář ví, že dosáhl dokonalosti, nikoli v okamžiku, kdy už nelze nic přidat, ale v momentě, kdy už nelze nic ubrat.“ A tvůrce jednoduchých myšlenek by měl mířit ke stejnému cíli: měl by poznat, ve kterém okamžiku přestat s ubíráním, protože myšlenka by již začala ztrácet svou podstatu.

Naše sdělení mají být kompaktní, protože člověk je schopen pojmout a zapamatovat si naráz jen určité množství informací. Předpokládejme, že jsme našli jádro sdělení a máme příliš mnoho informací, které se nám nedaří seskupit ve výstižnou větu podobnou přísloví. Jak to množství informací převedeme do jediné věty? Na následujícím cvičení si ukážeme, jak je kompaktnost užitečná.

Některá přirovnání jsou tak užitečná, že nejen osvětlují nějaký pojem, ale dokonce vytvářejí prostor pro zcela nový způsob myšlení. Například metaforické přirovnání lidského mozku k počítači se v posledních padesáti letech stalo jednou z hlavních pomůcek v oboru kognitivní psychologie. Je mnohem jednodušší vysvětlit, jak pracuje počítač, než objasnit, jak pracuje mozek. Psychologové tedy často používají různé dobře známé a snadno pochopitelné funkce počítače – jako například různé druhy paměti či procesory – jako inspiraci při lokalizaci obdobných funkcí mozku.

Jedním z důležitých aspektů „teorie mezery“ je nutnost na mezeru upozornit dříve, než ji zaplníme. Máme totiž tendenci lidem rovnou sdělovat fakta, oni však musí nejprve zjistit, že ta fakta potřebují.

Seznam kapitol

  • 00 Úvod
  • 01 Jednoduchost
  • 02 Nečekanost
  • 03 Konkrétnost
  • 04 Věrohodnost
  • 05 Emoce
  • 06 Příběh
  • 07 Jak nepřehlédnout dobrou myšlenku
  • 08 Jak zaujmout

Hodnocení

Jakub Zvelebil

Stručné a užitečné tipy, jak zaujmout v podnikání, zejména v marketingových textech. Občas nudnější dlouhé pasáže, ale jádro knihy je jednoduché a efektivně uchopitelné.

Ilja Iljuchin

Osobně rád čtu non-fiction literatura podobná této knize, protože skloubit informace z výzkumu a "zaujmout na poprvé" se podaří málo komu. Vhodně zvolené příklady a kontext umožňuji myšlenkám popsaným v knize vyniknout a být nositelem nikoli pouhou informaci.

Sempri

Tato kniha ukazuje, ako a preco ludia reaguju na rozne situacie, aby si zapamatali, alebo uvedomili silu prveho dojmu. Velmi zaujimave pribehy zo zivota. Kvalitna interpretacia, dobry zvuk. Velmi odporucam. Ja som si knihu velmi uzil a urcite ju budem pocut viackrat.

Jana

Kdo má rád Dana Arielyho, zamiluje si i pány Heathovi. Kniha je plná výborných příkladů podporujících jejich teorie. Vřele doporučuji!

Marek Veselý

Jednoduše skvěle!

Daniel

Velmi kvalitní kniha, doporučuji

andrej

ak sa niekto pripravi podla tejto knihy na prezentaciu ci prednasku aby zaujal alebo predal svoj napad, myslienku ci produkt, tak ma uspech zaruceny.

Merick

Dobre, dobre ... Myslim, ze pro kazdeho tvurce, ci obchodnika very good! Ale je potreba to slyset s odstupem casu znovu a znovu.

(y)

Super kniha

Jan Pospíšil

Připojuji se k předchozím hodnocením této audioknihy. Je opravdu nabitá informacemi, které jsou srozumitelně podané. Pro mě zážitek z knihy umocňuje úžasný hlas Terezi Richtrové.

Audiokniha Jak drahé je zdarma: Dan Ariely

Jak drahé je zdarma

Dan Ariely

Čte:

Audiokniha Ukaž, co děláš!: Austin Kleon
0:00
0:00

Ukaž, co děláš!

Austin Kleon

Čte: Ondřej Halámek